Olen midagi alustanud ja olen midagi pooleli jätnud, kuid tundub, et siin lõpetanud veel mitte


Mingil põhjusel tekkis täna vajadus lugeda oma vana blogi. Vahepeal on kirjutatud muid blogisid ja alustatud uusi, aga kõik toob tagasi selle juurde, mis muudkui püsib. Tekkis mõte, et ehk siis peaks ka jätkama…

Vahepeal on palju higi, õli, verd ja pisaraid merre voolanud. Ei saa öelda, et seda kõike ilmtingimata negatiivses võtmes. Mõni asi on toonud elukogemust, mõnest olen lahti lasknud. Kui asjad ei liigu ja muutu, siis nad ka ei arene.

Lapsed on vahepeal suuremaks kasvanud, tublid, toredad, kallid ja armsad ning kooligi läinud. Kakuke tegi täna esimest korda omal algatusel oma toas kevadist suurpuhastust ja saatis mulle fotoraportit. Terve pere sai sellest osa. Kes oli ehmunud, et kas kolib välja, kes arvas, et hoopis äkki keegi kolib sisse! Nali! Segadust palju, aga asi lihtne – oli vaja koristada ja tuli tuhin peale!

Mul pole enam ühtegi töötavat fotokaamerat. AI (artificial intelligence) tulekuga on tekkinud uus loomevabadus. Aga kellel on kaamerat vaja, kui on moblakaamera. Seetõttu lisan siia illustratsiooniks hoopis mõned juhuslikud drooni, mobla- ja AI pildid.

Inspiratsioonipilt köögist AI versioonis

Inspiratsiooni oma köögi remondiks ChatGPT abil

Minu iduettevõte pidas vastu umbes kaheksa aastat, mis on omaette saavutus, arvestades, et ühe ettevõtte keskmine eluiga Eestis on viis kuni kuus aastat. Ma ei ole end veel kokku võtnud, et sellest pikemalt kirjutada. Igatahes on sellega lõpp, finito, the end… Sellest võiks ja peaks kirjutama, sest see on ka üks teema mida mõtlesin “lahti laskmise” all. Tänud kõigile osalistele ja kaasalööjatele! Oli see vast põnev ralli ja kui palju kogemust, kohtumisi, uusi uksi ja võimalusi :)

Mõtlesin, et kas blogi vajaks ehk uut nime, sest kogu beebimajandus ja ettevõtlusega alustamise pungistus on seljatatud, aga ei – pungitame edasi! Pealegi, mulle meeldibki igavene kevad. Ka mu ema kolis hiljuti “igavese kevade maale” – Kurrunurruvutisaarele, tema enda sõnadega raamatust Pipi Pikksukk. Võttis oma papagoi, 7 asja, müüs kogu oma maise vara ja läks ära soojale maale. Lapsed on suured, lapselapsed ka – why not! Aeg elada endale ja kasvatada maitsvaid asju! Ainult, et maale sõitmiseks on nüüd vaja lisaks autole ka lennukit ja praami. Jällenägemise pausid jäävad pikemaks, aga saame hakkama.

Minust sai vahepeal kontoriinimene, tervisekliiniku asutaja, millest ka exit, alustasin kinnisvara- ja krüptoinvesteerimisega. Kasutan oma töös tehisintellekti tehnoloogiaid. Kahtlejate hämminguks, et suudan 9-17ni kusagil mujal kui kodukontoris tööd teha ja piiratud ajaraamis. Paistab, et seda muutust oli vaja, sest see tuleb mul juba teist aastat päris hästi välja ja kõik eelnevalt tehtu on mind sellele uuele teele suunanud (s.h. pandeemia). Mis on järgmine erialane eesmärk? Ei tea! Hetkel meeldib mulle see vahelduseks rahulik kulgemine väljaspool startupi möllu. See võib muidugi jälle muutuda. Tundub, et enamasti on selles vanuses eesmärgiks täielik finantsvabadus? Mulle meeldib midagi teha, luua, arendada ja see vabadus on hetkel ka kontoritöös olemas.

Inspiratsiooniteoseid ja mustreid Midjourney AI’ga / 2024

Laste, viljakuse, tervise ja tehnoloogia teema on mind ka pidevalt edasi saatnud. Näiteks sai vahepeal loodud viljakuse teemaline digiõpik. Oma kontoritööd teen ka sama õhinal, kui iduettevõtet, aga elu ise ja sissetulek on stabiilsem ning närvitsemist vähem. Tervisetehnoloogiad on minu teemad. Nii see tundub olevat.

Seda rahulikuma elustiili muutust tõendavad ka numbrid nutikellal. Kasutan ju juba üle kümne aasta nutividinaid, et oma tervist jälgida ja nõustan lähedasi selle tehnoloogia rakendamisel. See on ka üks asi, mis on püsivalt jäänud. Läbi on käidud biohackeri tee, geenitestide tegemisest 100-pealisele huvigrupile, Bulletproof hommikukohvist kuni paastudieetideni, kuid mingil hetkel muutub see liiga äärmuslikuks, okultismiks, sektilikuks. Minu jaoks on ikka oluline asju väikese kriitigaga võtta, sest midagi ei saa 100% tõestada. Tõenduspõhisus ja erinevate perspektiivide alt konkreetsele asjale lähenemine toob välja tõeläheduse. Personaalsus ja isiklik vastutus on ikka oma terviseasjades esikohal, kõike ei pea jagama, kuid midagi võib. Tervisetehnoloogiast tuleb ka lähitulevikus siin rohkem juttu. Lisaks muud põnevat, mis elus varsti toimumas, aga sellest juba järgmistel kordadel.

Üks kommentaar “Olen midagi alustanud ja olen midagi pooleli jätnud, kuid tundub, et siin lõpetanud veel mitte

Lisa kommentaar