recycle

Jätkulugu: karjäärivalik


Jätkub üle-eelmise postituse lugu, et miks ma liitusin Startup maailmaga ja jätsin palgatöö.

Niisiis, kui olin leidnud ennast olukorras, et ma teen mõttetuid veebilehti klientidele, kes ise ka aru ei saanud, miks neil kodulehte vaja on, aga kuna naabril oli ja nemad tahtsid ka, siis otsustasin, et mul on oma eluga midagi asjalikumat peale hakata. Pealegi sellised kliendid juhtusid olema alati sellised, kes selle projekti vajalikkust omale ei teadvustanud, aga ometi koduka väljanägemise jms osas tahtsid väga palju kaasa rääkida. Lõpuks, kui nad ei teadnud, millist kodukat nad tahavad ja mis kujundusega, siis pidin mina neile 10 erinevat varianti ette söötma ja seda kõike olematu eelarvega. See oli lõpp, mis lõpp. See ei erinenudki freelanceri tööst väga ja iga disainer on sellist klienti näinud!

industrial_compostingJuhtus aga nii, et oli ka väga häid kliente, kellele väga meeldis mu käekiri ja nad andsid mulle vabad käed, nii et ma sain ise katsetada ja pakkuda välja lahedaid asju ja ise sealjuures areneda. Samuti raha üle nad ei kaubelnud kunagi, töö sai tehtud ja tasustatud. Selline suhe loodi aastatega ja pärast pikka ühist tööd ja vaeva. Tänu sellistele “püsiklientidele” otsustasin, et hakkan hoopis freelanceriks. Ise kõrvalt kliente väga otsima ei pidanudki, mis tegi elu mõneks hetkeks väga mugavaks, kuigi ka igavaks. Täiskohaga tööd sellest ei kujunenud. Osati veel väikelapse kõrvalt, kui jooksis sisse ka varasema palgatöö tulemusel vanemahüvitis.

home_compostingMa ju ei suutnud väikese beebiga kodus istudes niisama nurka passida ja mu paarist heast kliendist ei piisanud, et mind tööga väsitada. Vahepeal kolisime Taisse 7eks kuuks. Hakkasid tekkima mõtted ja ideed, mida kõike ise tahaks veel ära teha ja proovida. Kuna mulle väga meeldib ka digitaalselt maalida ja ma unistasin uhketest tööriistadest, siis mõtlesin kirjutada äriplaani ja sellele rahastust taodelda ja luua nö oma firma, mis toodab lastele suunatud, harivaid mobiiliäppe (veeb oli selleks hetkeks end ikka väga ammendanud :) ja mobiil on endiselt kõva sõna ja lapsed olid ja on ka aktuaalne teema. Kuna ma ise kasvasin ekraan näos kinni üles (jah, juba 90ndatel), siis ei leia ma selles midagi halba, et lapsed peadpidi innovatsioonis istuvad. Muidugi piirangutega ja vaadates, et sealt ikka midagi arendavat tuleb.

Olime juba oma pikalt reisilt tagasi ja otsisin ka kohaliku lapsehoidja abiks, sest käisin 1 kuu intensiivselt ettevõtluskoolitusel ja see juhtus ajal, kui Kakuke lastesõime läks. Ma arvan, et sinna lapsehoiu alla läksid minu selleks hetkeks kogunenud säästud, mis aga oli mu enda investeering tulevikku ja et jälle ratta peale saada.

reuseNiisiis, kui ma taas ühiskondlikult toimekas olin ja minu tegutsemist märgati, siis sain ühes toredas projektis osaleda, mis end kokkuvõttes ära tasus. Valmis selline veeb nagu http://recycle.letsdoitworld.org kus ma sain vabalt ainult graafika ja disainiga tegeleda. See oli vist minu esimene kokkupuude startup maailmaga läbi tiimitöö: meeskond, agiilne arendus, ärimudeli otsimine ja esimesed kontaktid. Samal ajal kirjutasin veel oma lasteäppile äriplaani, sest selle paberimajandusega läks kauem, kui oli arvata. Paarist kuust sai pool aastat. Lisaks lükati mu esimene katse tagasi, aga sellest juba järgmine kord.

-JÄTKUB-

RECYCLE.LETSDOITWORLD.ORG
on lehekülg, kust saab eseme nimetuse järgi otsida, mis temaga pärast kasutust juhtub või kas seda saab taastöödelda. Samuti näeb ära kui loodussõbralik selline ümbertöötlemise või hävitamise meetod on. Vaata ka lehte www.kuhuviia.ee mis on sama ettevõtmise jätk ja näitab ära kohad kuhu asju saab ära viia Eesti piires.

Lisa kommentaar

