Tööjaotusest


tolmurullSee postitus on osaliselt vastus Triinu teemale Langipotste blogis, et kas kõigi lapsevanemate närvid on läbi? Mina arvan, et aegajalt on küll, eriti neil, kes lastega ka reaalselt tegelevad. Lapsevanem võib ju ka nii olla, et oma lapsi tihti ei näegi, elades kasvõi teises riigis. Igasugune eneseohverdamine ja oma mina maha surumine igapäevaselt laste tähelepanu pärast kindlasti tekitabki närvipinget, ükskõik kuidas tööjaotus peres on.

Täna oli hea näide sellest, kui Sunele aeda järgi läksin, kuidas tema hakkas vinguma hoopis issi järele. Mitte “emmeeee-emm-mmee” vaid meil on hoopis “isssssiiiii-issss-iiii”. Teised lapsevanemad muigasid, et eks vist tavaliselt on vastupidi. Alfie viib Sunet hommikuti lasteaeda, ärkab, riietab (need asjad mis mina õhtul valmis olen pannud) annab Kohukese ette võib viib kohe lasteaeda sööma ja sealt läheb ise kontorisse.
Minul on peamiselt kodukontori töö, seega piiri tõmmata, kus on töö ja kus on kodu on siin üpris keeruline.

Õhtul toon mina Sune aiast ja annan esimese ampsu süüa, kui ta ei taha, siis sööb hiljem koos issiga, kellel ka koju jõudes nälg on. Siis kokkame koos või olen juba midagi valmis teinud. Teatud toite teeb tema, teatud mina. Vahest läheb käiku kiire punane-purgisupp, mis on ka Sune lemmik. Vahest sööme väljas, teinekord toome valmistoitu koju. Suurt rutiini siin ei ole.
Nõudepesuga on kujunenud nii, et Alfie peseb neid tihedamini, kui mina, aga minule jäävad alati suured ja keerulised asjad, nagu ahjuplaadid, potit, köögikombainid jne. Kuna talle lihtsalt meeldib väikseid pesta ja mulle keerulisi ja suuremaid.

Täna just kurtis Alfie, et Sunega aeda minek ja riietamine oli tavapärasest keerukam – just nagu Triinul! Kas oli see sellest, et kõik lapsed meil eile mängisid ja mingi väsimus või elevus oli sees?
Sune on issi laps, aga mitte alati. Selline drastiline pöördepunkt on siis, kui Alfie on mitu päeva reisil olnud ja mina peamiselt lapsega tegelenud. Kui ta tagasi jõuab, siis kõlbab kõigeks ainult emme, kuni jälle Alfie temaga mängima-tegelema hakkab ja siis on suur issiloom tagasi.

Mõni vanem on kuskil foorumipostitustes kirjutanud vahest, et kas peaks lapse peale armukade olema, et ainult issi kõlbab? Suuremat tobedust pole vist olemas. Eks “lemmikvanem” on ikka see, kes rohkem tegeleb, väljas käib või ühiselt asju teeb? Samas ma oma lapsepõlvest oma isa eriti ei mäletagi ja kui ta minuga tegeles, neil harvadel kordadel, siis on see mul hästi meeles!
Võibolla siis tüdrukud ongi rohkem isside lapsed ja poisid emmede omad?

Koduseid tegevusi võiks siiski planeerida, et mõlemal ühepalju töid oleks ja keegi ennast allasurutuna ei tunneks. Nii paljud pered lähevad just väikeste laste kõrvalt kakti. Minu arvamus – sest see ONGI raske periood!

Panin kokku tabeli ja Alfie siis pärast hindas seda:

Alfie teeb Ühiselt teeme Pungitar teeb
Ärkab hommikul lapsega Et lapsel kodus kõht täis oleks Paneb lapse õhtul magama
Viib lasteaeda Peseme nõusid Pidupäevane ja külla kokkamine
Vahetab kassiliiva Koristame tube Toob lasteaiast
Argipäevane kokkamine Viime prügi välja Peseb pesu
Riietab lapse Käime poes eraldi v koos Kastab lilli
Puidutööd ja liimimised Lapsega mängimine, tegelemine, pesemine Lapse riided, kus, mis, millal
  Triikimine Põetamine
  Lapse pika haiguse puhul võtame mõlemad hoolduspäevi Disaini- ja tekstiilitööd
     

Tabelit üle vaadates sai pilt palju selgemaks ja reaalsus puudutas nii mõndagi ego, aga isegi kui ma tabelit muuta tahtsin ütles Alfie, et ei, kui nii sai kirja siis nii on. Protsentuaalselt annab ühisteid tegevusi teinekord kallutada siia ja sinna ja eks sealt tülinad tulevadki meil, kui keegi tunneb, et ta neid asju rohkem üksi teeb. Muidu aga oleme üpris rahul oma tööjaotusega ja teame, et kui Pungitar ei ole sündinud kodukana, siis Alfie on sündinud majasokk!

Lisa kommentaar

